Visita d’obres del subdelegat del Govern a Lleida

A la xarxa de camins i a diversos espais del Santuari, que properament també seran intervinguts

DIMECRES 07 OCTUBRE 2020

José Crespín, subdelegat del Govern a Lleida, va visitar Sant Ramon a través d’una invitació de l’alcalde Aleix Bochaca per analitzar les actuacions fetes a la xarxa de camins del municipi i observar alguns espais del Santuari que també necessiten actuacions de millora i adequació.

Crespín i Bochaca van visitar a primera hora del passat dimarts 6 d’octubre les instal·lacions del Santuari de Sant Ramon on en els últims dos anys s’hi han dut a terme dues actuacions a través de l’1,5% cultural i on es preveu executar una tercera fase d’obres en els pròxims mesos per restaurar part de la teulada i habilitar diversos espais interiors. Les obres previstes es pressuposten sobre els 500.000€ i  s’acolliran també al 1,5% Cultural del Ministeri de Foment, a l’espera de la resolució de la convocatòria.

Pel que fa a les actuacions a la xarxa de camins, es tracta d’un projecte ja acabat que ha consistit en la pavimentació i adequació de 7km de camí que uneixen els nuclis de Sant Ramon, Portell, Viver i Gospí. Aquesta ha estat una actuació finançada pel Ministeri d’Agricultura i executada per l’empresa Tracsa, que s’ha pressupostat en 200.000€.

Crespín va fer esmena de la importància d’un projecte com aquest ja que no només millora la connectivitat de les zones rurals, sinó que genera activitat econòmica vinculada al turisme i l’agricultura. El subdelegat del Govern a Lleida es va referir també al  Santuari com un element clau del patrimoni artístic i monumental de la Catalunya interior que cal preservar i fomentar per seguir impulsant l’economia i el desenvolupament municipal de Sant Ramon.

La trobada entre Crespín i Bochaca va finalitzar a l’ajuntament, on el subdelegat del Govern a Lleida va signar el Llibre d’Honor i va ser invitat per l’alcalde a tornar a visitar el municipi en properes ocasions.

Clica aquí per accedir a la galeria fotogràfica d'aquesta trobada