Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Tercera edició del Curs de Pedra en Sec a Gospí

Aquest passat cap de setmana, els dies 16 i 17 de maig de 2026, va tenir lloc a Gospí la tercera edició de les Jornades de Pedra en Sec.

Imatge
Imatge

DIMARTS 19 MAIG 2026

Aquesta edició ha estat organitzada per l’Ajuntament de Sant Ramon, l’Associació de Joves La Mansa i l’Associació de Veïnes i Veïns de Gospí, i ha comptat amb la col·laboració i l’assessorament de l’Associació dels Amics de l’Arquitectura Popular, així com amb la direcció del mestre marger Francesc Xavier Solé i Borràs.

En aquesta edició hi han participat 28 persones i dos professors, amb edats compreses entre els 14 i els 70 anys, vinguts de diferents indrets del país: Vilalba dels Arcs, Tarragona, Sant Esteve Sesrovires , la Garriga, Vic, Tàrrega, Cervera, Santa Fe i una nodrida representació de veïnes i veïns de Gospí.

Tot aprenent i practicant, guiats pel Sr. Solé, s’han refet uns 20 metres de marge i s’han construït uns bancs per seure situats a l’entrada del poble, just davant de l’ermita de Sant Cosme i Sant Damià. Per dur a terme aquests treballs s’han utilitzat unes 60 tones de pedra de la zona, que han hagut de ser carejades i ajustades amb tècniques de picapedrer.

Les jornades van concloure amb l’entrega de diplomes per part del Sr. Francesc Xavier Solé i amb una fotografia de grup.

Agraïm a tots els participants del curs, als veïns i veïnes de Gospí, als Amics de l’Arquitectura Popular i al mestre marger, Sr. Solé, la seva dedicació i implicació, que han fet possible aquesta trobada solidària i enriquidora.

Associació de Veïns de Gospí                            

Gospí, 18 de maig de 2026