Sant Ramon celebra la tradicional festa de carnestoltes

La festa popular, que és organitzada per les diferents associacions del municipi conjuntament amb l'Ajuntament, va ser una festa amb un ambient molt alegre, festiu i ple de disfresses de tot tipus.

Disfressa Fairy

DIMECRES 13 MARÇ 2019

El passat dissabte 9 de març es va celebrar la tradicional festa de carnestoltes al poble de Sant Ramon. La festa popular, que és organitzada per les diferents associacions del municipi conjuntament amb l'Ajuntament, va començar a les 20:00 hores quan el grup de batucada cerverí Band Tokades va fer sonar el tret de sortida amb la seva animada percussió. L'inici de la rua va tenir lloc davant  l'Ajuntament de la localitat, on totes les persones que s'hi van reunir van pujar el poble fins la sala de l'Envelat, on finalitzaria la rua.

Un cop allí, tots els assistents van poder sopar entrepans a preus populars mentre actuaven The Aguateques, un grup musical de versions. A la mitja part, es van donar els premis a les millors disfresses. Per una banda, hi havia la categoria de disfresses en equips, on va guanyar una colla d'amics del poble disfressats de palometes i que comptava, fins i tot, amb el clàssic palomitero, que anava amb una tenda mòbil. En segon lloc va quedar una comparsa disfressada del producte Fairy, fent broma amb les declaracions d'Enric Millo al judici dels presos polítics independentistes. En aquestes darreres disfresses hi podíem veure frases com "Al Millo li treu brillo!", "Precaución: Resbala" o "Modo de empleo: tirar al suelo y patear al madero". Per altra banda, en la categoria individual va guanyar en Sebastià Solé amb una disfressa que simbolitzava una cel·la de la presó d'Alcalà-Meco amb un pres a dins de la garjola.

Després de l'entrega de premis, totes les comparses van poder tornar a escoltar el grup de música entre un ambient molt alegre, festiu i ple de disfresses de tot tipus.

Escrit i fotografies són de Roger Rubió Costa

Galeria d'imatges