Sant Ramon celebra cinc dies de festa major tot i la Covid-19

Es van celebrar espectacles des del 29 d’agost fins al 2 de setembre, sempre respectant les mesures d’higiene i seguretat pertinents

DILLUNS 07 SETEMBRE 2020

La festa major de Sant Ramon va celebrar-se des del dissabte 29 d’agost fins al dimecres 2 de setembre. Enmig de moltes cancel·lacions de festes locals -com l’Aquelarre de Cervera-, l’Ajuntament va decidir seguir endavant amb els actes programats per la festa major de 2020.

D’aquesta manera, el dissabte 29 d’agost va començar una setmana festiva al municipi de Sant Ramon. A les 19:30 h al pati de l’escola, es va portar a terme l’espectacle infantil Xaxi Piruli. Tot seguit, a les 21:00 h a la sala de l’Envelat, els Dragon Knights van oferir un concert tribut a Queen. Les entrades (gratuïtes) per veure l’espectacle van exhaurir-se durant la setmana anterior al concert. Tot i que en circumstàncies normals hi caben cinc-centes persones a la sala, l’aforament màxim permès amb les noves condicions de seguretat és de dos-cents.

El diumenge trenta d’agost també va comptar amb un espectacle infantil a la tarda, aquesta vegada a càrrec de la companyia de teatre Fadunito. La seva funció «Music Box» va atraure al pati de l’escola a gairebé un centenar d’assistents, que van haver de gaudir del xou asseguts en cadires i respectant en tot moment la distància de seguretat. Més tard, a les 21:00h, el grup musical «The Vintage Clock», que ja va estar present en la festa major passada, va actuar a l’Envelat. La banda cerverina va proposar al públic un viatge en el temps versionant el swing dels anys 40. La seva posada en escena amb les tres cantants al davant està inspirada en les Andrews Sisters, tot i que el grup ha incorporat els seus instruments propis; la viola, el clarinet i la flauta, els quals van sempre acompanyats d’un trio base de guitarra, contrabaix i bateria.

L’endemà, el dilluns 31, va arribar el dia de Sant Ramon. El dia festiu del municipi va començar a les 10:00 h del matí, quan el director dels Serveis Territorials d’Empresa i Coneixement a Lleida, Ramon Alturo, es va reunir a l’ajuntament amb l’alcalde del municipi, els regidors i altres alcaldes de la comarca. Per acabar la reunió, Alturo va signar el llibre d’honor del consistori on hi va expressar la seva gratitud per poder assistir a la festa major del poble en unes condicions tan excepcionals com aquestes.

A continuació, van començar els populars tres tombs. Els tractors van començar la rua davant del mateix ajuntament i van pujar fins al Santuari de Sant Ramon Nonat on, com marca la tradició, van fer-hi tres tombs. Sant Ramon no va gaudir ni de parades ni atraccions, doncs l’Ajuntament va decidir suspendre l’atorgament d’autoritzacions a causa de possibles aglomeracions que la institució no podria haver controlat. L’acte final del dia 31 va ser un concert de l’Orquestra Montgrins a la sala de l’Envelat. Si normalment se celebrava un ball durant aquesta data, aquesta vegada els assistents van haver d’escoltar el concert asseguts a les seves respectives cadires.

El dia després de Sant Ramon, l’Envelat va tenir la visita del conegut actor, director i humorista Toni Albà. El vilanoví ja havia estat a l’Envelat en una altra edició amb la seva obra teatral imitant el rei emèrit, però aquesta vegada va venir amb la seva companyia de teatre per representar l’obra «Brots». Aquest acte també va exhaurir les dues-centes entrades disponibles de les quals disposava.

Finalment, el dimecres 2 de setembre, va tenir lloc l’última actuació de la festa major a càrrec del mag Joaquín Matas, qui va fer riure i deixar bocabadada a la gent amb els seus misteriosos trucs.

Per tant, la festa major de Sant Ramon es va poder celebrar sense cap mena de complicació. Tot i que hi va haver menys públic que en els darrers anys, menys tractors i menys ambient, els veïns del municipi van poder gaudir de cinc dies consecutius d’espectacles i l’economia del territori es va poder dinamitzar igualment. En temps de Covid-19 i de crisi en el sector cultural, el consistori municipal va voler demostrar que si es vol, amb una bona organització i planificació, la cultura és segura.