Nova Técnica d’Educació Infantil a la Llar d’Infants de Sant Ramon

L’ajuntament, qui finança íntegrament aquest servei, treballa per formalitzar un conveni amb la Diputació de Lleida

DILLUNS 02 MARÇ 2020

L’ajuntament de Sant Ramon ha fet una contractació d’urgència per cobrir la plaça de Técnica d’Educació Infantil  després de que l’anterior tècnica sol·licités la baixa voluntària el passat 11 de febrer.

Tere Codina Vidal és qui ocupa el càrrec des del passat 17 de febrer, donant així continuïtat a aquest servei bàsic per als infants d’entre 1 a 3 anys de la Llar d’Infants de Sant Ramon; un servei que aposta per la creativitat dels més menuts, el joc lliure i els diferents potencials  de cada una d’ells.

L’ajuntament és qui finança íntegrament el servei, amb un pressupost de 23.570€ bruts, sent aquesta la única plaça d’educació no subvencionada per la Generalitat. En aquesta línia l’alcalde del consistori, Aleix Bochaca, va sol·licitar al departament d’Ensenyament un ajut per cobrir aquesta despesa, al·legant que es tracta d’un servei supramunicipal, ja que només un de cada quatre alumnes de l’escola és veí de Sant Ramon, la resta (una seixantena) provenen d’altres indrets de la Segarra i comarques veïnes.

Després de la negativa d’Ensenyament, Bochaca ha procedit a fer la mateixa demanda a la Diputació de Lleida amb l’objectiu de formalitzar un conveni entre totes dues entitats per rebre un ajut de 25.000€ anuals, una sol·licitud que es preveu que es  resolgui en les pròximes setmanes. L’alcalde afirma que tractant-se d’un servei supramunicipal és de sentit comú que la Diputació ho subvencioni, tal com fa amb altres serveis com els conservatoris.

Des del consistori afirmen que rebre aquest ajut suposaria un impuls per al municipi, ja que un 10% del pressupost ordinari de l’ajuntament  - 60.000€ -  es destina al centre educatiu, incloent el salari de la TEI i el manteniment de les instal·lacions. D’aquesta manera es podia donar cobertura a altres demandes dels veïns i veïnes.