L’entrega de premis de la 9a edició “Escola, agricultura i alimentació ecològica” s'ha celebrat a l’Escola d’Educació Infantil de Sant Ramon

La 9ª edició del premi creat per la Generalitat de Catalunya (Departaments d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural i Educació) i l’Associació Vida Sana s’ha celebrat aquest Divendres 15 d’octubre a l’Escola Pública Mare de Déu de la Mercè Zer La Segarra.
Imatge dels guanyadors dels tres premis i dels encarregats d'entregar-los

DIVENDRES 15 OCTUBRE 2021

• Nota de premsa

L’any 2020 l’escola pública de Sant Ramon es va emportar el primer premi, es per això que ha exercit el paper d’escola amfitriona per l’entrega de premis de la darrera edició d’“Escola, agricultura i alimentació ecològica”. L’objectiu d’aquest premi és reconèixer i incentivar la realització de projectes i línies de treball dels centres educatius de Catalunya destinats a promoure el coneixement de l’agricultura, la ramaderia i l’alimentació ecològiques i especialment dels seus valors socials, econòmics i ambientals, tant entre el mateix alumnat del centre com també cap al conjunt de la comunitat educativa i el seu entorn, en concordança amb els objectius de desenvolupament sostenible i els 10 elements de l’Agroecologia de la FAO.

L’acte ha començat a les 11:00 del matí a l’Escola de Sant Ramon, amb una caminada on mestres, alumnes i algunes famílies van mostrar els diferents espais de l'entorn rural als membres del jurat i les autoritats que hi havia presents, Josep Maria Ribera, nou alcalde de Sant Ramon, i Teresa Jordà, consellera d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Elisenda Guillaumes directora general d’agricultura i ramaderia, i Ángeles Parra, presidenta de l’associació vida sana.

Seguidament a les 12:00 s’han realitzat uns petits parlaments de la consellera Teresa Jordà i de la presidenta Ángeles Parra per donar la benvinguda, hi ha continuació Elisenda Guillaumes ha explicat el funcionament de la SetmanaBio a les escoles, un esdeveniment en el qual se celebraran tot un conjunt d'activitats amb l'objectiu comú de promocionar i donar a conèixer la producció i alimentació ecològiques entre la població, que enguany es durà a terme la setmana del 16 al 23 d'octubre.

Finalment s’ha efectuat l’entrega de premis en les quals ha guanyat l’Escola Finestres de Mieres, amb 1.250 euros per poder seguir executant el seu projecte. En segon lloc ha quedat l’Institut Arquitecte Manuel Raspall de Cardedeu, amb un premi de 1.000 euros. I en tercer lloc trobem l’E.I.P. Terra Nostra amb un premi de 750 euros. La jornada s’ha tancat amb una foto de cloenda dels guanyadors.

Àrea de comunicació

premsa@ccsegarra.cat – 676491230