Finalitza el taller de creativitat de Sant Ramon

Ha tingut una durada de dues setmanes i ha comptat amb 9 participants

Imatge dels joves participants

DIMARTS 18 AGOST 2020

Divendres 14 d’agost va finalitzar el taller de creativitat de Sant Ramon. Aquesta edició tenia les places limitades a deu persones per setmana i no comptava amb l’habitual sortida a Port Aventura de cada any. No obstant això, Miquel Vallès va poder portar a terme les seves sessions amb una relativa normalitat.

Cada edició del taller té la seva pròpia identitat, els seus objectius i les seves eines de treball. Enguany, el pal de paller ha estat l’art urbà. Els nou inscrits del taller han volgut transmetre els valors amb els quals se senten més identificats mitjançant pintades al carrer.

Una de les tècniques que han utilitzat ha estat el graffiti . A través de pintades amb spray a diferents racons del poble -com el poliesportiu, la Plaça de la Bassa o el Passeig Sant Jordi-, els participants han volgut conscienciar les veïnes i veïns del municipi amb diferents missatges. Les reivindicacions que hi trobem fan una crida a la llibertat, al respecte pel mediambient, a la tolerància i/o a la confiança en un mateix. «Si respectem la natura, ens respectem a nosaltres» és una de les frases que han representat.

Segons el mateix instructor del taller, Miquel Vallés, un dels objectius del taller era mostrar a cada integrant del grup les virtuts essencials de la vida que la societat ha anat oblidant amb el pas del temps: «Ara es posa molt el focus en estudiar carreres universitàries però no aprenem allò que realment ens enriqueix com a individus i com a societat».

Les sessions de creativitat van acabar el divendres passat. L’acte de cloenda va ser un esmorzar amb l’alcalde del municipi, Aleix Bochaca.

El taller és impulsat per l’Ajuntament de Sant Ramon i compta amb la col·laboració de l’Oficina Jove de la Segarra. El pressupost d’aquesta edició ha estat de 2.117,20€, 1.500€ dels quals han estat finançats gràcies a una subvenció del Departament de Joventut de la Generalitat.

Sant Ramon, 18 d’agost de 2020.