Concert del Cor Exaudi, un cor de Young Voices of Melbourne.

Com en els darrers anys (des del 2017), Sant Ramon ha esdevingut un punt de trobada amb la música de qualitat, convertit ja en un referent del cant Coral amb cors de reconegut prestigi nacional i internacional.

Imatge del concert; Josep Maria Pinyot.

DILLUNS 17 JULIOL 2023

El passat divendres 7 de juliol, ens va visitar el Cor EXAUDI, un dels sis cors referents de l’organització Young Voices of Melbourne (Austràlia) que enguany van participar al Simposi Internacional de Can Coral a Istanbul (Turquia) i després de passar per Itàlia i Eslovènia, van aterrar a Catalunya per participar en la Setmana Internacional de Cant Coral de Barcelona que organitza la FCEC,  la Federació Catalana d’Entitats Corals.

Acollir un dels cors que ens recomana la FCEC ja és garantia de molta qualitat musical i això ens enorgulleix i ens fa seguir  treballant per aquestes fites comptant com sempre, amb el suport econòmic i logístic del nostre Ajuntament de Sant Ramon, amb la col·laboració de la Comunitat Mercedària de Sant Ramon i de la mateixa FCEC.

L’església del Santuari de Sant Ramon, es va tornar a omplir gairebé de gom a gom, per escoltar un dels millors cors del món, compost de 65 cantaires, tots ells estudiants i joves professionals  de diverses disciplines, units per la seva afició de cantar música a un alt nivell.

Els seus dos directors, en Mark O’Leary, director titular de Young Voices of Melbourne i la Juliana Kay, compositora, professora de música, directora del cor juvenil Exaudi i directora assistent de Young Voices, van saber escollir un repertori adequat a l’espai a on actuaven, canviant algunes obres del programa tot explicant que ho feien per poder gaudir del plaer de interpretar obres religioses i d’altres estils, en un espai de la magnificència de la gran església del Santuari de Sant Ramon, per les seves característiques acústiques i a les que ells no estaven acostumats.

Per aquest motiu, van decidir interpretar algunes obres, com Kondalilla, Cicala Le Pong Pong i Will the Circle Be Unbroken, disposant els 65 cantaires al voltant de la nau central de l’església, amb la qual cosa van aconseguir una immillorable caixa acústica de les veus que malgrat estar repartides i separades lluny de la disposició tradicional, es van continuar escoltant com una sola veu. Tot un gaudi per als sentits.

No van voler deixar escapar la ocasió de interpretar l’Ave Maria de Franz Biebl, amb un grup de cor de cambra de 24 cantaires, disposats al presbiteri, a sota de la cúpula del cimbori de l’església, disposició amb la qual els sons s’escampaven per tots els recons de l’església. Més gaudi per als sentits.

En acabar, se’ls va obsequiar amb un record del nostre poble de Sant Ramon i la Coral Sant Ramon els va dirigir una salutació i agraïment en la seva llengua anglesa, tancant l’acte el Sr. Josep Mª Ribera, alcalde de Sant Ramon, dirigint unes paraules al cor i al públic, en català i en anglès, donant així punt i final al magnífic concert. A la sortida, el públic manifestava les seves impressions, fent referència al magnífic concert que havien escoltat i al·ludint al referent en que s’ha convertit el poble de Sant Ramon amb la organització d’aquests esdeveniments dels Cicles Musicals de Sant Ramon i Música a la Fresca.

A la sortida, la Coral Sant Ramon va convidar als cantaires a un refrigeri al claustre del convent, a base de pastes dolces  del nostre forn i unes copes de cava i refrescos diversos, podent departir una bona estona amb els cantaires i directors, abans de retornar cap a Barcelona, on l’endemà tenien l’actuació al Palau de la Musica Catalana, en l’acte de cloenda de la Setmana Internacional de Cant Coral de Barcelona.

Crònica de Josep Mª Pinyot, Coral Sant Ramon. Gospí – Sant Ramon.