Concert de la Coral Finisterra de Buenos Aires a Sant Ramon

Concert d’estiu corresponent als Cicles Culturals de Sant Ramon 2019, aquesta vegada amb la intervenció d’un grup coral argenti i concretament de Buenos Aires, la Coral Finisterra que participava en el 54è Festival Internacional de Cant Coral de Barcelona que cada any, per aquestes dates, organitza la Federació Catalana d’Entitats Corals, FCEC.

Santuari de Sant Ramon

DIMARTS 16 JULIOL 2019

El divendres passat, 12 de juliol, faltant pocs minuts per les deu del vespre, es va celebrar a l’església del Santuari de Sant Ramon el concert d’estiu corresponent als Cicles Culturals de Sant Ramon 2019, aquesta vegada amb la intervenció d’un grup coral argenti i concretament de Buenos Aires, la Coral Finisterra que participava en el 54è Festival Internacional de Cant Coral de Barcelona que cada any, per aquestes dates, organitza la Federació Catalana d’Entitats Corals, FCEC.

Seguint amb la tònica de dinamitzar la cultura i la música com una de les seves variants,  en el format del cant coral, l’Ajuntament de Sant Ramon va donar un any més el seu suport en promocionar aquest acte, encarregant-se la Coral Sant Ramon de l’organització, com en anys anteriors.

L’esdeveniment va tornar a tenir un gran poder de convocatòria omplint gairebé tot l’aforament de l’església del Santuari, amb un nombrós públic fidel al nivell musical que s’acostuma a donar en aquests concerts, provinents del municipi i de altres indrets del territori i fins i tot de més enllà dels nostres límits geogràfics, amb l’assistència de diverses autoritats locals i de municipis veïns encapçalades per l’alcalde de Sant Ramon Sr. Aleix Bochaca, a qui van acompanyar el Paer en Cap de la Paeria de Cervera Sr. Ramon Augé, l’Alcalde de Riner (Solsonés) Sr. Joan Solá i altres representants municipals de diversos pobles veïns.

Com anècdota, el concert va començar amb un cert retard, a causa d’una punxada a una de les rodes de l’autocar que els transportava a Sant Ramon des de Barcelona, a l’alçada d’Abrera, per la A2. L’organització els va enviar immediatament un autocar de substitució, sense més incidències.

El concert que van oferir la cinquantena de cantaires de la Coral Finisterra sota la direcció del maestro Esteban Roldan, va consistir en un repertori exclusiu de 12 obres de la música popular folklòrica argentina, interpretades impecablement per  aquest cor utilitzant els diversos gèneres rítmics i musicals d’aquelles terres sudamericanes com son la chacarera, el tango, el huayno, la cueca cuyana i la cueca norteña, la zamba, el retumbo, amb obres de músics i compositors argentins ben coneguts com Peteco Caravajal, Carlos Gardel, Victor Heredia, Pablo Neruda, entre altres i com no podia faltar, també una ciudadana de Ástor Piazzolla, Buenos Aires hora cero.

En resposta als aplaudiments del nombrós públic, la Coral Finisterra va fer un bis interpretant un molt afinat i delicat Gloria i Excelsis Deo,  que dos dies abans van cantar a la cripta de la Sagrada Família i que va fer esborronar a tot el públic assistent a l’església.

Després es va passar als claustres del Santuari on tots plegats vam poder gaudir d’un ben assortit de pastes dolces, totes elles elaborades pel Forn de Sant Ramon i  regades amb cava i begudes gasoses i refrescants, sota la preparació dels membres de la Coral Sant Ramon.

Josep Mª Pinyot

Membre de la Coral Sant Ramon