Divendres, 16 De Novembre De 2018

17/08/2018

Finalitza el Taller de Creativitat pels joves de Sant Ramon.

Les sessions del Taller de Creativitat van començar ara fa dues setmanes amb un bon grup de joves entusiasmats i amb ganes d’aprendre.

En total 14 joves del municipi han participat pintant i creant material que servirà per millorar els entorns de l'escola.

Els diferents dies que ha durat el taller, tal com explica el tallerista Miquel Vallès,  s'han  dedicat a 2 projectes diferents: la primera setmana van crear un gran "cuc" per al pati de l'escola amb el qual tots els nens i nenes podran jugar. La segona setmana ha estat més tècnica; s'han muntat gairebé un centenar de mobles d'IKEA que l'escola ha comprat (gràcies  als fons de l'associació de pares): caixes, caixetes, carretons, prestatgeries, armaris, tamborets, taules, cadires i cadiretes, sofàs... i diferents útils dels quals en faran ús tots els alumnes i mestres.

El tallerista ha explicat que els treballs realitzats amb els dos projectes ha fet que s'assolís l'objectiu per una banda fer elements útils per al municipi i alhora facilitar l'aprenentatge de diferents tècniques i habilitats manuals dels participants; molts d'ells era el primer cop que muntaven mobles i que feien servir eines.

Des de l'Ajuntament s'aposta per donar oportunitats als joves per desenvolupar les seves habilitats. El taller té un pressupost de 1.171,28 euros i està contemplat en el Pla Local de Joventut de Sant Ramon que compta amb el suport de la Direcció General de Joventut del Departament de Treball, Afers socials i Famílies. La subvenció que es rep es de 1.035 euros.

Al finalitzar el Taller els participants fan una sortida a Port Aventura on les entrades se'n fa càrrec l'Ajuntament i tenen un cost de 174 euros.

Els joves han destacat que és una manera de fer treballs més manuals que normalment no fan i d'aprendre noves coses.  Han manifestat de poder tornar a fer el taller el proper any, i, si pot ser, que s'allargui una setmana més. Per part del tallerista, el Miquel Vallés apunta que és una activitat que permet fer grup, s'ho passen bé i alhora fent ús de la seva creativitat milloren una part del seu poble.

Agost, 2018.