Dimarts, 23 De Octubre De 2018

26/07/2018

Sant Ramon inaugura la renovació de la plaça de la Bassa.

L’Ajuntament de Sant Ramon ha portat a terme la remodelació de la plaça de la Bassa.

La plaça es va dissenyar l'any 1983. Des de l'Ajuntament es va valorar que calia una remodelació perquè amb els pas del temps l'espai havia quedat obsolet.

Amb les obres invertides s'ha pavimentat el terra, s'han reorganitzat els arbres més a l'interior, extraient els de fora que tapaven la plaça interior i, així d'aquesta manera, s'ha visualitzat més l'espai amb un renovat mobiliari urbà, un nou espai infantil i també nous bancs i papereres.

El cost de l'actuació ha ascendit a més d'uns 100.000 euros i ha comptat amb una ajuda de la Diputació de Lleida de més de 82.000 euros. El President de la Diputació de Lleida, Joan Reñe, va ser l'encarregat juntament amb l'Alcalde de Sant Ramon, Aleix Bochaca,de fer visible la placa com a nostra de la inauguració de la plaça.

Posteriorment, van tenir lloc els parlaments on totes dues autoritats, alcalde i President de la Diputació, van destacar que la plaça és a partir d'ara el símbol d'unió dels veïns de Sant Ramon, Portell, Viver i Gospí sent així l'espai de trobada que uneix la gent del municipi. L'alcalde Bochaca, va agrair al President de la Diputació el seu constant suport a Sant Ramon. Un suport que es tradueix en inversions que ajuden a fer gran Sant Ramon.

Anteriorment, el President de la Diputació va visitar la finalització dels treballs de la portalada barroca del Santuari i, en el transcurs de la visita, l'alcalde va demanar al President una ajuda per sufragar l'excés d'obres ocasionades pels imprevistos de l'eliminació de la colònia d'abelles i la instal·lació de les xarxes anti-aus pels seus excrements a la meitat superior de la façana i a la portalada. Unes obres valorades amb uns 7.200 euros on el President Reñé va prometre una ajuda valorada amb uns 6.000 euros. La reunió també es va fer conjuntament amb els mercedaris al Santuari.

La festa de la inauguració va coincidir amb la festivitat de Sant Jaume, Festa Major del barri La Manresana, que va finalitzar amb les havaneres a càrrec del grup "Els pescadors de l'Escala". La plaça es va omplir de gom a gom per veure de primera mà la remodelació i poder gaudir de l'espai infantil i els inflables que es van posar per la festa.

Diputació de Lleida

Dijous, 26 de juliol.