Diumenge, 22 De Juliol De 2018

03/07/2018

Finalitzen les obres de restauració de la portalada barroca del Santuari de Sant Ramon.

Durant dos mesos i mig tres tècnics especialitzats han dut a terme minucioses tasques de neteja, consolidació i reintegració amb l’objectiu de recuperar l’esplendor d’aquest exemplar del barroc català realitzat en el darrer tram del segle XVII.

Aquesta setmana ha finalitzat la intervenció de restauració de la portalada barroca del Convent Mercedari de Sant Ramon Nonat. Durant dos mesos i mig tres tècnics especialitzats han dut a terme minucioses tasques de neteja, consolidació i reintegració amb l'objectiu de recuperar l'esplendor d'aquest  exemplar del barroc català realitzat en el darrer tram del segle XVII.

L'actuació culmina un llarg procés de restauració iniciat el març de 2016 amb una primera fase basada en el tractament i eliminació de la catifa biològica i l'elaboració del protocol d'actuació necessari per resoldre les greus problemàtiques que afectaven l'obra, les més importants originades per la incompatibilitat d'alguns materials utilitzats en una actuació executada l'any 1985.

Aquest fet ha motivat un tipus d'intervenció extremadament conservativa basada en l'eliminació dels materials inapropiats i l'estabilització del suport lapidi original amb l'objectiu de recuperar l'equilibri estètic de l'obra i garantir la seva prolongació en el temps. En aquest sentit, bona part dels esforços s'han basat en l'adopció de mesures preventives, concretament la inclusió de proteccions metàl·liques damunt les cornises i d'un sistema d'electro expulsió d'aus, necessàries per evitar els danys originats per l'acumulació d'aigua de pluja i la presència d'una important colònia de coloms.

L'Ordre Mercedària és el promotors d'una actuació dirigida pel restaurador Albert Gaset que ha comptat amb una pressupost de 38.599 euros, la meitat dels quals els aporta la Diputació de Lleida.

Diputació de Lleida

L'Ajuntament, a càrrec del seu alcalde, Aleix Bochaca, ha fet les gestions polítiques donat que sempre l'Ajuntament es posa al servei de l'entitat per gestionar els serveis administratius per poder presentar la documentació de la subvenció, tal hi com es fa amb la resta d'entitats del municipi.

Informa Ajuntament de Sant Ramon.

Juny de 2018.