Divendres, 17 De Agost De 2018

06/06/2018

El Santuari de Sant Ramon va viure un concert de primeríssim nivell, dins el Festival Espurnes Barroques.

Hi van asisitir unes 100 persones

A finals de maig i dins els cicles culturals a Sant Ramon, els joves membres de la Landesjugendbarockorchester Baden Wurttemberg van visitar-nos per oferir un concert on estava previst tocar obres de Purcell, Pepusch, Vivaldi i Händel. Però l'ocasió els va semblar tan especial que van decidir afegir-hi una obra més: el Concert per a viola damore de Christoph Graupner. Hi van asisitir unes 100 persones.

Totes les obres que es van interpretar pertanyen a allò que es coneix com a música barroca, que és música escrita entre els segles XVII i XVIII. I és que aquesta és la divisa del Festival Espurnes Barroques: presentar música i experiències al voltant del barroc en allò que s'acabarà coneixent com a Territori Barroc, i del qual Sant Ramon formarà part gràcies a la importància del nostre santuari.

El concert es va acabar amb una festa en tota regla. A la trentena de músics daquesta orquestra juvenil alemanya (que toca amb instruments i criteris històrics), s'hi va sumar el virtuosisme i l'empenta del grup Euskal Barrokensemble, que al matí havia tocat també dins el mateix cicle a Santa Magdalena de Vergós Guerrejat. El grup comandat per Enrike Solinís va presentar dues peces del barroc més popular, i després van improvisar, juntament amb els intèrprets alemanys, sobre línies de xacona i de passacaglia, fent una mena de jam session barroca i passant-s'ho d'allò més bé.

L'any vinent n'hi haurà més. Però mentrestant, podeu gaudir de més concerts daltíssim nivell, amb visites i gastronomia inclosos, en la resta de caps de setmana del festival, que s'allargarà fins el 17 de juny en municipis veïns de l'Anoia, el Solsonès i el Bages. No us perdeu les activitats que s'hi programen, que són totes de primer nivell. Podeu consultar la programació i fer la compra dentrades a www.espurnesbarroques.cat

Nota i fotografies emeses pel Festival Espurnes Barroques.