Quim Torra visita el Santuari de Sant Ramon Nonat

El president de la Generalitat, Quim Torra, i la seva dona, Carola Miró, va visitar diferents racons de la Segarra durant el cap de setmana del 27 de juny

DIMARTS 30 JUNY 2020

La Segarra és una de les comarques més excepcionals i especials de Catalunya, gràcies al seu paisatge rural, de secà, i el centenar llarg de castells que conté. Tanmateix, és estrany veure personalitats públiques tan importants com el president de la Generalitat per aquestes terres.

Dissabte al matí, Torra va anar al Castell de Concabella, el casal fortificat més gran de la comarca. Aquesta fortalesa històrica fou declarada bé cultural d’interès nacional.Tot seguit, va posar rumb cap a un altre edifici declarat bé cultural d’interès nacional: el Santuari de Sant Ramon Nonat. Era la primera vegada que Torra visitava el convent, tot i que va assegurar que n’hi havia sentit molt a parlar. Va gaudir d’una visita guiada del Santuari a càrrec dels novicis de l’Església, l’alcalde del municipi, Aleix Bochaca i els regidors de l'equip de govern Joan Marbà i Josep Rubí.

Tant Quim Torra com Carola Miró són catòlics practicants, i tenien molta curiositat per escoltar la llegenda de Sant Ramon Nonat. El pare superior els va explicar que, segons explica la tradició, al segle XIII es va extreure amb l’espasa un nen del ventre de la seva mare, que havia mort el dia anterior. Ramon Nonat va esdevenir un frare molt estimat i, quan va morir, es va posar el seu cos sobre una mula vella, que acabaria desplomant-se a l’ermita de Sant Nicolau de la Manresana, donant tres voltes sobre si mateixa just abans de caure morta. Per aquest motiu, és tradició celebrar la festa dels tres tombs cada 31 d’agost.

Per acabar el cap de setmana, Quim Torra va visitar diumenge al matí les dues àvies centenàries de la residència de Guissona que van superar la Covid-19. Pepa Muixí (106 anys) i Clotilde Brau (103) s’han convertit en les persones més grans de l’Estat espanyol en guanyar la batalla a l’epidèmia, juntament amb una veïna d’Olot de 112 anys. Les dues van assegurar al president que se sentien bé físicament i que el virus ja ha quedat enrere per a elles, però esperen que es trobi una vacuna el més ràpid possible per a les pròximes generacions.

Així doncs, Torra va acabar un t our per la Segarra marcat per la Covid-19, tant en les maneres com en els temes de conversa. Finalment, el president va tornar cap a Barcelona per seguir treballant en la gestió del coronavirus.