La Diputació instal·la un DEA a Portell

La dotació del nou dispositiu ve acompanyada d’un curs d’aprenentatge per a voluntaris del municipi

DIVENDRES 09 OCTUBRE 2020

La Diputació de Lleida ha instal·lat un Desfibril·lador Extern Automàtic (DEA) a la façana del local La Unió de Portell, un servei subvencionat per la Diputació de Lleida que també inclou un curs d’aprenentatge d’ús per a voluntaris del municipi.

Aquest és el segon Desfibril·lador Extern Automàtic que s’instal·la al municipi, afegint-se al que hi ha col·locat a la façana del Local Social de Sant Ramon. Paral·lelament des del consistori es treballa per a que aquest servei arribi a tots els nuclis de població, tenint com a horitzó l’habilitació de nous dispositius a Viver i a Gospí.

Segons fonts mediques i sanitàries, a Espanya es produeixen anualment més de 30.000 defuncions per aturada cardíaca però si es disposa d’un desfibril·lador i s’aplica al pacient durant els primers minuts, les possibilitats de supervivència augmenten fins a un 90%.