Escrit emès per l’alcalde de Sant Ramon, Aleix Bochaca, davant la sentència amb matèria de l’aigua.

Dimarts, 17 de març de 2020.

Imatge d'arxiu de l'Ajuntament de Sant Ramon

DIMARTS 17 MARÇ 2020

Els ajuntaments de Sant Ramon, Talavera, Granyena i Granyanella van interposar en el seu dia recurs contenciós administratiu contra la modificació del reglament  del servei d’abastament d’aigua en alta de la comarca de La Segarra, aprovada pel Consell Comarcal, perquè la voluntat d’aquest canvi reglamentari era eliminar la titularitat municipal d’aquest servei, que el ajuntaments van delegar, al seu dia, al Consell Comarcal , eliminant tota participació dels municipis en la seva gestió.

No es pot oblidar que van ser els ajuntaments de la comarca els veritables impulsors de la creació de dues xarxes d'abastament a la comarca , com la del Sió i el Cercavins,  per a garantir el subministrament d'aigua als municipis, fins i tot abans que el Consell Comarcal hagués pres carta de naturalesa en aquesta àmbit de l’aigua, i per això es van voler reservar la última paraula en qüestions tan bàsiques com el preu de l’aigua que haurien d’acabar pagant els nostres veïns i grangers, tal com recullen els acords de delegació del servei encara avui vigents.

Tanmateix, el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en sentència de 17 de febrer de 2020 va desestimar el nostre recurs confirmant la modificació reglamentària referida sense que l’esmentada sentència donés cap mena de resposta a les al·legacions formulades per ajuntaments recurrents.

És com a conseqüència a aquesta manca de resposta per part de la Sala dels motius invocats pels ajuntaments en defensa de les seves pretensions que procedirem a recórrer en cassació la referida sentència.

Aleix Bochaca Bertran
Alcalde de Sant Ramon